Sekretariatet for Projekter og Internationalisering
CELF står for Center for Erhvervsrettede uddannelser Lolland-Falster. Hvis CELF’s aktiviteter skal beskrives med ét ord, så er ordet ’uddannelse’. CELF er en helt central aktør i forhold til lokalområdets og regionens udvikling. På CELF uddanner og kvalificerer vi unge og voksne til at møde de krav, som en global verden stiller til fremtidens arbejdskraft.
Derfor har CELF også vidtrækkende relationer, der udmønter sig i en lang række projekter både lokalt, regionalt og internationalt.
Dette arbejde er forankret i Sekretariatet for Projekter og Internationalisering, som er et administrativt kontorfællesskab, der er ansvarligt for udvikling, styring og administration af projekter for CELF, Køge Handelsskole, EUC Sjælland og SOSU Nykøbing. Sekretariatet er også ansvarligt for implementering af CELF’s internationale strategi.
Sekretariatet ledes af projektchef Kim Normand, og han har en fast stab på seks fuldtidsmedarbejdere til rådighed samt en række projektledere og -medarbejdere tilknyttet de enkelte projekter.
Yderligere information om sekretariatets aktiviteter findes her:
Som EUD-elev på CELF har du flere muligheder for at komme i praktik i udlandet: Læs mere her.
For virksomheder: Læs mere her.

Kim Michael Juul Normand
+4540876489
kino@celf.dk
Læs CV
Kim Michael Juul Normand
Direktør

Ansvarsområder
Kim Normand har det overordnede ansvar for følgende afdelinger og funktioner:
- Handelsgymnasiet i Nykøbing F.: Rektor Helle Holst
- Teknisk Gymnasium i Nykøbing F.: Bo Rasmussen
- Handelsgymnasiet og Teknisk Gymnasium i Nakskov: Charlotte M. Kristiansen
- Tekniske erhvervsuddannelser i Nakskov: Charlotte M. Kristiansen
- Merkantile erhvervsuddannelser og karrierecentret: Uddannelseschef Solveig Nielsen
- Projektsekretariatet
- Markedsafdeling og praktikpladscenter
- Kursusafdelingen
Uddannelse
- HA, civiløkonom, Copenhagen Business School
- HD i organisation og ledelse, Copenhagen Business School
- Executive MBA i forandringsledelse, Handelshøjskolen i Århus
- Forskellige ledelseskurser
- Pædagogikum, DEL
Erhvervserfaring
- Direktør for marked, udvikling og efteruddannelse, CELF
- Markeds- og uddannelseschef, Selandia CEU
- Konsulent og Uddannelseschef, Næstved Handelsskole (Handelsskolen Sjælland Syd, nu ZBC)
- Underviser på HHX og HG, Næstved Handelsskole (Nu ZBC)
- Marketingchef, Lån og Spar Bank
- Chef for markedskonsulenter, Danske Bank
Øvrige funktioner
- Medlem af repræsentantskabet for Business Lolland Falster
- Medlem af Femern netværksgruppe
- Medlem af Femern Agency

Claus Brandt Kristensen
+4561221630
clkr@celf.dk
Læs CV
Claus Brandt Kristensen
Projektkleder

Projektleder på
Inklusion af frafaldstruede elever, Digitalization of vocational education (forkortet DiVitDE) samt Zealand Learning Mobility 2018, 2019 og 2020.
Personlige data
Navn: Claus Brandt Kristensen
Telefonnummer: 61221630
E-mail: clkr@celf.dk
Profil
Jeg har de sidste 7 år arbejdet med projektledelse, -koordinering og -udvikling i Projektsekretariatet. Mit hovedarbejdsområde har været arbejdet med implementering af CELFs internationale strategi; herunder især styrkelsen af samarbejder og netværker i Østersøen samt mobilitetkonsortiet Zealand Learning Mobility (ZLM) europæiske udviklingsplan og fokus på kvalitetssikring af mobilitetsophold gennem implementeringen af ECVET. Dette arbejde ledte bl.a. til, at jeg blev udnævnt til national ECVET-ekspert i 2018.
De seneste to år har jeg i stigende grad arbejdet med de pædagogisk og didaktiske implikationer af digitalisering af vores uddannelser.
Aktuelle projekter, som jeg leder:
- Socialfondsprojektet ”Inklusion af Frafaldstruede Elever”
- Mobilitetskonsortiet ”Zealand Learning Mobility”
- ERASMUS+ Strategiske Partnerskab ”Didactics in VET in the Digital Era” (DiVitDE)
Erhvervserfaring:
2013- Projektkoordinator/-leder i Projektsekretariatet
2008-2013: Projektkoordinator Regionalfondsprojektet IWAL (International Wind Academy Lolland)
2008-2008: Projektmedarbejder i Lolland Kommune
Uddannelse
2003-2007: Kandidat i Administrationsvidenskab fra Aalborg Universitet (cand.scient.adm.)
2000-2003: Bachelor i Politik og Administration fra Aalborg Universitet (BSc.scient.adm.)

Tine Sejr Larsen
+4561632900
tsl@celf.dk
Læs CV
Tine Sejr Larsen
Projektleder

Projektleder på
Fra folkeskole til erhvervsuddannelse – brobygning gennem Region Sjælland, Styrket praktik i Region Sjælland og RE-BAL
Personlige data
Navn: Tine Sejr Larsen
Telefonnummer: +45 6163 2900
E-mail: tsl@celf.dk
Profil
Gennem de sidste 20 år har jeg arbejdet med EU strukturfondsprojekter og været med i 3 EU programperioder. Jeg har beskæftiget mig med alt fra EU ansøgninger, administration, projektledelse, opbygning af projektorganisation, hjulpet partnere med organisering af deres projektarbejde, holdt oplæg om administration og gennemførsel af EU projekter, deltaget i evaluering af projekter, deltaget i 2. level kontrol af projekter (repræsentant fra Erhvervsstyrelsen kommer og tjekker bevillingsgiver og revisor). Indhentet tilbud på konsulentopgaver via hjemmesiden udbud.dk og senest via SKI aftaler.
Gennem mit mangeårige arbejde med EU strukturfondsprojekter har jeg også fået kendskab til arbejdet med andre EU programmer herunder Interreg program Danmark/Tyskland og mobilitetsprogrammet Erasmus+.
Jeg har ligeledes skrevet en del AUB ansøgninger, stået for administrationen og afrapporteringen bl.a. om opnåede praktikpladser.
Fra mine mange år i projektverdenen er jeg vant til at arbejde med mange aktører lige fra andre projektpartnere, bevillingsgivere, evaluatorer, projektrevisorer, udenlandske partnere og elever. Jeg er vant til at styre og sikre projektaktiviteter, målopfyldelse, projektøkonomi, kommunikation, evaluering og afrapportering.
De seneste 4 år har jeg udelukkende arbejdet som projektleder, og er nu projektleder på:
Fra folkeskole til erhvervsuddannelse – brobygning gennem Region Sjælland (EU socialfondsprojekt)
- Styrket praktik i Region Sjælland (EU socialfondsprojekt)
- RE-BAL (Interreg Danmark/Tyskland projekt)
Jeg har tidligere været projektleder på og afsluttet følgende projekter:
BOOST (Interreg Danmark/Tyskland projekt)
- Udvikling af praktikpladsordninger i SMV’er i Region Sjælland (EU projekt)
- Uddannelsesdreven innovation og værditilvækst (EU projekt)
- Realkompetence til løft (EU projekt)
- kom (Interreg Danmark/Tyskland)
- REGIO-NET (Interreg Danmark/Tyskland)
- Sommercamp (Regional udvikling under Region Sjælland)
Erhvervserfaring
2016 –
Projektleder for EU Strukturfondsprojekter og Interreg projekter, hvor jeg er ansvarlig for projekternes gennemførsel herunder projekternes indikatorer, overholdes af økonomi, afrapportering, kommunikation, facilitere projekternes styregrupper, bindeled mellem bevillingsgiver og projektets partnere, indhentning af tilbud fra udbud.dk og SKI aftaler samt evalueringer.
2006 – 2016
Har siden 2006 været ansat på CELF, hvor jeg startede med at administrere projekter; bl.a. udregning af løn, omkostninger, sikre korrekt dokumentation og projektregn-skab.
Derudover udarbejdede jeg AUB ansøgninger, sørgede for afrapportering (økonomi og tekst) og indsendelse til bevillingsgiver.
Elever, som ønskede at komme i praktik i udlandet, har jeg også brugt en del tid på. Screene elever, infomøder for elever og forældre, udarbejde kontrakter til elever og virksomheder, sørge for transport og ophold for eleverne.
1996 – 2005
HR konsulent på MAN B&W Diesel, Holeby, hvor jeg deltog i ansættelsessamtaler, personprofiler i forbindelse med ansættelse af medarbejdere, udarbejde ansættelses-kontrakter, deltage i udformning af personale politikker, ansvarlig for virksomhedens 9 kontorelever.
I 2000 søgte MAN sit første EU projekt, som jeg var ankerkvinde på. Det startede som et projekt kun for Holeby, men endte med at blive landsdækkende for MANs 3 afdelinger i Frederikshavn, København og Holeby, hvor ca. 1.200 personer deltog i projektet.
I 2003 lukkede MAN i Holeby produktionen, og 325 medarbejdere blev opsagt. I den forbindelse søgte man om EU midler til efteruddannelse af medarbejderne. Jeg skrev ansøgningen, og var projektleder for projektet.
1989 – 1996
Ansvarlig for regnskab og sekretær i mindre shippingvirksomhed på Lolland Falster
1986 – 1989
Regnskabsmedarbejder i shippingvirksomhed i København
Uddannelse
2015
Taget enkeltfag på akademiuddannelse
- Kommunikation i praksis
2006 – 2007
3 fag inden for Diplom i Ledelse:
- Det personlige lederskab
- Ledelse og medarbejdere
- Økonomisk ledelse
2005
Brobygningskursus til Uddannelses- og erhvervsvejlederuddannelsen
1986
Merkonom i regnskabsvæsen
Diverse kurser nævnt i flæng: Grundlæggende kommunikation og Coaching Uddannelse, Undervisning og formidling, certifikatkursus til brug af disc profil, MS Office-pakken.

Bitten Kruse Pedersen
+4551854008
bkr@celf.dk
Læs CV
Bitten Kruse Pedersen
Projektmedarbejder og controller

Projektcontroller
AUB ansøgninger, projektmedarbejder på: Femern forbindelsen som vækstdriver og DiVitDE
Personlige data
Navn: Bitten Kruse Pedersen
Telefonnummer: 5185 4008
E-mail: bkr@celf.dk
Profil
Gennem de sidste 4 år har jeg udelukkende beskæftiget mig med administration og økonomi i nationale og internationale projekter. Som person er jeg velstruktureret og engageret, hvilket er en fordel i den løbende opfølgning og implementering af projekterne.
Jeg har en analytisk tilgang til arbejdet og sætter en ære i at få tallene til at stemme. Jeg har stor fokus på den bagvedliggende lovgivning og på, at de gældende retningslinjer bliver fulgt og implementeret.
Erhvervserfaring
2017 – Projektkoordinator, Projektsekretariatet, CELF
Ansvar for administration af en række Socialfond- og Interreg projekter samt andre bevillingsgivere, hvor Projektsekretariatet er Leadpartner. Herunder bl.a. udregning af løn, omkostninger, sikre korrekt dokumentation og udarbejdelse af projektregnskab og partnerregnskab. I forbindelse med nye projektansøgninger bistår jeg med udarbejdelse af budgetter og økonomiske analyser.
Derudover står jeg for udarbejdelse af AUB ansøgninger, sørge for afrapportering og indsendelse til bevillingsgiver.
Har i forbindelse med Erasmus+ programmer i en periode haft ansvar for udsendelse af elever i praktik i udlandet. Dvs. screene elever, afholde infomøder, udarbejde kontrakter til elever og virksomheder, sørge for transport og ophold for eleverne.
Derudover deltager jeg i Projektsekretariatets budgetlægning med overblik over den samlede projektportefølje og afdelingens ressourceforbrug.
2012 – 2017 – Controller, Økonomi, CELF
Ansat i økonomiafdelingen med base på handelsskolen. Havde ansvar for controllerfunktion vedr. skolens hhx uddannelse og EUD Business uddannelse. Herunder budgetlægning, opfølgning på estimat og regnskaber. Udarbejdelse af business cases på nye projekter mm.
Derudover havde jeg i en årrække ansvar for hhx uddannelsens skema på alle årgange. Herunder lægning af skema på baggrund af fagbekendtgørelser, løbende opfølgning og ændringer.
2010 – 2012 – Sagsbehandler, EDC
Statsautoriseret ejendomsmægler hos EDC Arne Madsen A/S i Hvidovre og Værløse. Først i virksomhedens servicecenter og efterfølgende som sagsbehandler i butikken i Værløse.
Jeg havde ansvaret for berigtigelse af ejendomshandler for to butikker – herunder tinglysning af skøder og udarbejdelse af refusionsopgørelser med rådgivning af såvel købere som sælgere.
Ansvar for løbende oplæring af kolleger inden for den nyeste jura samt vedligeholdelse af it-systemer, så de var opdateret inden for den nyeste lovgivning.
Jeg deltog i den daglige økonomi i samarbejde med indehaver og økonomiafdelingen
2009 – 2010 – Revisorassistent, Grant Thornton, København
Revidering af dele af årsregnskaber for større og mindre virksomheder, herunder løbende kontakt med økonomifunktionen hos de enkelte kunder.
Korrespondance på henholdsvis dansk og engelsk med danske og udenlandske virksomheder.
Bogføring for mindre servicevirksomhed.
2006 – 2009 – Ejendomsmægler, EDC
Ansat hos EDC Arne Madsen A/S i Hvidovre og Brønshøj. Først som ejendomsmæglerassistent og fra 2008 som statsautoriseret ejendomsmægler. Beskæftigede mig med kommissionering af ejerboliger, herunder prisfastsættelse, markedsføring og løbende vedligeholdelse af sagen samt juridisk og økonomisk rådgivning af sælger.
Salg af andels- og især ejerboliger, herunder fremvisning og forhandling med køber og advokat samt udarbejdelse af købsaftale.
2005 – 2006 – Studiemedarbejder på Økonomisk Kontor, Storstrøms Amt, Nykøbing F.
Deltagelse i regnskabsafslutningen samt budgetlægning. Lettere bogføring og sagsbehandling.
Uddannelse
2009 – 2010 – Påbegyndt cand.merc.aud. Copenhagen Business School
Påbegyndt i efteråret 2009 og afsluttet fagene; erhvervsret og skatteret.
2006 – 2007 – Akademiuddannelsen i finansiel rådgivning, Handelsskolen Sjælland Syd.
Speciale Fast ejendom.
2003 – 2006 – HA – Bachelor i Almen erhvervsøkonomi, CEUS Handelshøjskolecenter

Jes Peter Rumberg Christiansen
+4561221683
jech@celf.dk
Læs CV
Jes Peter Rumberg Christiansen
Projektleder

Projektleder på
Femern forbindelsen som vækstdriver, BIOCAS, Undervisning i Iværksætteri og Digitale veje til vækst

Maibritt Sværke
+4551854080
masv@celf.dk
Læs CV
Maibritt Sværke
Projektmedarbejder

Projektmedarbejder på
Fra folkeskole til erhvervsuddannelse – brobygning gennem Region Sjælland, BIOCAS, Undervisning i Iværksætteri og Digitale veje til Vækst

Gitte Lykkebo Petersen
+4561632913
GILP@celf.dk
Læs CV
Gitte Lykkebo Petersen
Projektmedarbejder

Projektmedarbejder på
Styrket praktik i Region Sjælland, Inklusion af frafaldstruede elever samt Zealand Learning Mobility 2018, 2019 og 2020.
Personlige data
Navn: Gitte Lykkebo Petersen
Telefonnummer: +45 6163 2913
E-mail: gilp@celf.dk
Profil
Jeg er en kommunikativ stærk administrativ koordinator med flere års erfaring inden for understøttende funktioner/opgaver for ledelsen. Siden 2013 har jeg løbende arbejdet med både nationale og internationale projekter, så om:
- Tværgående Udviklingsprojekter (TUP) i samarbejde med SOSU skoler i Danmark
- Erasmus+ – internationale partnerskabsprojekt i samarbejde med erhvervsskoler i EU
- Erasmus+ – elevudveksling med erhvervsskoler i EU
- EU Socialfondsprojekter i samarbejde med erhvervsskoler i Danmark
Gennem mit arbejdsliv og min uddannelsesrejse med Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling har jeg udviklet min analytiske sans. Det har givet mig redskaber til at gå ind i konstruktive dialoger og gjort mig stærkere til at stå fast på mine egne værdier og holdninger.
Det giver mig god energi at arbejde med udviklingsopgaver, især når opgaverne løses i samarbejde med engagerede kollegaer. Når udviklingsopgaverne er afsluttet og sat i drift, sikrer min stærke administrative profil, at det sker på en struktureret og systematisk måde. Høj kvalitet er en selvfølge.
Min empatiske tilgang til mine kollegaer, ledere og samarbejdspartnere har gjort mig til en vellidt medarbejder og har naturligt givet mig opgaver i mange forskellige samarbejdsrelationer. Det har styrket mine samarbejdsevner på tværs af faggrupper.
Erhvervserfaring
Sammenlagt 10 års erhvervserfaring som butiksassistent
Uddannet kontorassistent i 1996 og har siden arbejdet på erhvervsskoler; hovedsagligt på efteruddannelses- og projekt området og de seneste år med hovedfokus på de internationale projekter.
Uddannelse
Akademiuddannelse i Kommunikation og formidling: færdig i 2016
Kontorassistent, elev: 1996 – 1998
Butiksassistent, elev: 1980 – 1982