CELF vil i samarbejde med Teknologisk Institut samt Nordvestsjællands Erhvervs- og Gymnasieuddannelser, SOSU Nykøbing F. og ZBC udvikle en model til overførsel af forskningsbaseret viden om ny teknologi til lærere på fem erhvervsuddannelser fra fire erhvervsskoler.
CELF får del i millioner til viden om ny teknologi via en bevilling på knapt 5 mio. fra Novo Nordisk fonden til et 3-årigt projektsamarbejde i projektet ”STEM-Driiiver” (STEM står for Science, Engineering, Mathematics and Technology).
Projektet skal styrke erhvervsskoleelevers og -underviseres viden om den nyeste teknologi.
Projektet ”STEM-Driiiver” indeholder bl.a. kompetenceudvikling af hovedforløbsundervisere og pædagogiske ledere gennem STEM kursusmoduler samt udvikling og afprøvning af næsten 50 uddannelsesspecifikke undervisningsforløb inden for uddannelserne personvognsmekaniker, smed, industritekniker samt automatik og proces. Herfra skal der udvikles en model, der overfører den nyeste forskningsbaserede teknologiske viden til både elever og lærere.